|< | << | Stránka 1 z 1, obrázky 1 až 10 z 10 | >> | >| |
_MG_2584r | _MG_2585r | _MG_2586r | _MG_2591r | _MG_2592r |
_MG_2593r | _MG_2595r | _MG_2596r | _MG_2597r | _MG_2599r |
|< | << | Stránka 1 z 1, obrázky 1 až 10 z 10 | >> | >| |
Tento letoun poprvé vzlétl 4.6.1981. První zkrácený B747SP se vyrobil 5.2.1976 a poslední 31.3.1987.
"B747SP
byl ve své době letounem s největším doletem na světě. PAN AMu umožnil non-stop
lety
LAX-Auckland obousměrně a v jednom směru i LAX-SYD. Měl větší dolet než
B747-200, což je logické,
když křídlo (a tedy i nádrže) byly stejné + přídavná nádrž kdesi v trupu, ale
MTOW podstatně menší.
Iran Air mohl létat non-stop Tehran-NYC atp.. PAN AM s ním udělal několik
světových rekordů FAI:
Okolo světa za 46 hod a 50 sec. (z NYC do NYC se dvěma mezipřistáními, a to je
japonští stávkující
zdrželi o 2 hodiny). Do té doby byl rekord v obletu zeměkoule asi 62 hod.!
Později udělali světový
rekord v obletu Zeměkoule přes oba póly, samo že za více než 46 hod. Tento
krásný letoun se tedy
zapsal do historie světového letectví." (Autor: Petr Fox -
www.planes.cz)
Na www.747sp.com najdete přehled všech vyrobených B747SP včetně jejich životních osudů..